Zakelijk

Kwaliteit van mijn bedrijf verbeteren

Het is belangrijk aan te kunnen tonen aan je klanten dat je betrouwbaar bent als bedrijf zijnde. Dat zijn een van de kernwaarden van een bedrijf. Je moet onthouden dat dit allemaal niet vanzelf gaat, maar ook zeker niet in één nacht is gebeurd. Het is een proces, maar er zijn wat hulpmiddelen die hiermee kunnen helpen. Zo zijn er bepaalde bedrijfscertificeringen die je kunt aanvragen waarmee je kunt laten zien dat je te vertrouwen bent aan je klant. Deze certificaten worden uitgegeven aan het bedrijf zelf, of je medewerkers. Als bedrijfsleider is het ook belangrijk om je medewerkers te vertrouwen en mensen aan te wijzen om bepaalde processen bewaken, hierdoor blijft er continuïteit en wordt er een ritme gecreëerd wat uiteindelijk zorgt voor een betere kwaliteit en werkomgeving in je bedrijf. 

Neem wat aan van anderen

Het is niet alleen handig om voor jezelf te denken maar ga ook eens je medewerkers langs om te vragen wat zij willen terugzien in het bedrijf en waar zij waarde aan hechten. Hiermee kun je een heel eind komen als leidinggevende. Wanneer je personeel voelt dat ze gehoord worden en er wordt daadwerkelijk wat gedaan met de feedback zul je ervaren dat er ook beter gepresteerd wordt. Je werknemers zullen een groter verantwoordelijkheidsgevoel krijgen en meer waarde hechten aan het werk wat ze doen. Op deze manier ontstaat er dus een veiligere omgeving wat resulteert in meer productiviteit. Het is wel belangrijk om medewerkers te hebben die zich durven open te stellen, maar jij als manager speelt hier ook een grote rol bij. Je moet mensen op hun gemak laten voelen zodat ze meer zichzelf durven te zijn.

Je kunt het niet alleen doen

Je hebt anderen nodig om verder door te kunnen groeien en te kunnen ontwikkelen, je zult nooit overal zelf de beste in kunnen zijn en je zult altijd hulp moeten vragen aan anderen. Of dit nou informatie is, of daadwerkelijke acties. Hoewel er veel op internet te lezen is over hoe je communicatief bijvoorbeeld sterker wordt, is het vaak handig om het ook met mensen te oefenen zodat je daadwerkelijk beter wordt. Kortom, je zult altijd anderen nodig hebben. Maar ook wanneer je een bedrijf opzet is het verstandig dit te doen met iemand die een andere expertise heeft zodat jullie beide naar elkaars verschillende perspectieven kunnen kijken en hiervan kunnen leren. Wanneer je met twee mensen bent heb je automatisch al iemand om op te kunnen bouwen, hoewel het vertrouwen er dan wel moet zijn van beide richtingen.

Bepaal zelf de lat

Uiteindelijk heb je alles zelf in handen als het gaat om je eigen bedrijf, wat jij belangrijk vindt staat op nummer één. Jij bepaalt hoe je klanten behandeld worden en wat je medewerkers uitstralen naar de buitenwereld. Als leidinggevende heb jij een voorbeeldrol en moet jij de toon van je bedrijf neerzetten. Dit kan alleen als je assertief en doelgericht te werk gaat, je moet hier in de leiding nemen als je wilt dat alles goed verloopt. Hoewel je niet altijd alles in handen kunt hebben, soms moet je leren van je fouten.

Gerelateerde artikelen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back to top button
ajax-loader