Horeca, Recreatie, Toerisme en Cultuur

Horeca opkoper

Wie stopt met een horecazaak, zoals bijvoorbeeld een restaurant of brasserie, een discotheek of café, heeft veel te regelen. In sommige situaties kan de zaak verkocht worden met de hele inboedel erbij, maar dat is niet altijd het geval. Een andere mogelijke situatie kan zijn dat men een totaal nieuwe inrichting wil. Vraag is dan: waarheen met de oude inventaris? Dan is het goed om te weten dat u daarvoor bij een horeca opkoper terecht kunt en dat u snel uw inventaris verkocht kan hebben.

 

Waarom een horeca opkoper inschakelen?

Het verkopen van de inventaris van een horecagelegenheid kan behoorlijk wat voeten in aarde hebben. Mogelijk denkt u aan adverteren, maar dan moet u het geluk hebben dat iemand geïnteresseerd is in alle aangeboden activa. Misschien verkoopt u stukje bij beetje: hier wat meubilair, daar wat apparatuur, etc. Voor wie helemaal wil stoppen, is het een behoorlijke belasting om hier mee bezig te zijn. Maar ook degene die zijn horecazaak opnieuw wil inrichten, wil het liefst snel van de inventaris af om ruimte te maken voor het nieuwe interieur. 

De werkwijze van een horeca opkoper maakt het u gemakkelijk om snel en eenvoudig uw zaken van de hand te doen, zodat u zich met andere belangrijke zaken bij een sluiting of herinrichting kan bezighouden.

 

Hoe werkt een horeca opkoper?

De meeste horeca opkopers gaan op ongeveer dezelfde wijze te werk. U kunt online een formulier invullen waarin u de te verkopen activa beschrijft en waar u foto’s bijvoegt. Dit formulier wordt dan online ingediend en de horeca opkoper doet een bod. Daarna zal hij uw inventaris komen bekijken om na te gaan of de omschrijving overeenkomt met wat men constateert. Factoren die meespelen zijn o.a.:

  • het merk van de apparatuur en de staat waarin het verkeert;
  • is de apparatuur goed onderhouden?
  • de staat van de aangeboden meubels: zien ze er uit zoals op de ingediende foto’s?

Indien de horeca opkoper constateert dat het door hem gedane bod aan de hand van de door de verkopende partij gegeven informatie reëel is, wordt het bod definitief en kan de opkoper tot betaling overgaan. Alles bij elkaar hoeft dit proces niet lang te duren en bent u snel van uw inventaris af. Overigens zal de horeca opkoper u geen kosten in rekening brengen voor de waardebepaling, deze is geheel gratis.

 

Een horeca opkoper met ervaring

Wanneer u in zee gaat met een horeca opkoper die ervaring heeft, denk hierbij aan 10 jaar of meer, dan kunt u ervan uitgaan dat u een reële prijs voor uw inventaris krijgt. Een ervaren opkoper kent immers de prijzen op de markt. Natuurlijk kan het voorkomen dat u zich niet kunt vinden in het bod van de horeca opkoper, dat bod is in een dergelijke situatie bespreekbaar.

De horeca opkoper weet de weg naar geïnteresseerde kopers die uw spullen een tweede leven willen bieden, hij heeft in de loop van de jaren een groot netwerk opgebouwd. Zo snijdt het mes aan twee kanten: u bent uw meubels en apparatuur snel kwijt en hebt een zorg minder en de koper van uw inventaris is er blij mee. 

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button
ajax-loader